Vydavateľstvo, rok vydania:
Fragment, 2020
Počet strán:
192
Hodnotenie GR (v čase písania recenzie):
4,52

„Nejmilejší Eliso, už je to tady! Vše nejnutnější sbaleno, vše potřebné zařízeno, matka je dokonce spokojená s mým výběrem garderoby. Od středy za týden se vracím zpátky do Londýna.“ Bonusová sbírka epizodních příběhů, dopisů a autorčiných poznámek ke knize Kroniky prachu.

Ak si ešte spomínate na recenziu hlavného diela Kroniky prachu, tak mojou jedinou výhradou bol príliš rýchly záver a nevysvetlené správanie pána Reeda. Akoby autorka presne vedela, čo mi chýbalo a doplnila to v tejto krátkej zbierke. Konečne vyslyšala (nielen moje) prosby a čitatelia tak mohli nahliadnuť pod pokrievku tohto chladného, city neprejavujúceho muža. A ukázalo sa, že celý čas city mal!

Koncepcia tejto útlej knižôčky je nasledovná: listy adresované iným postavám príbehu o nepodstatných udalostiach, ktoré boli zaujímavým spestrením, trochu nezáživnejšie poznámky autorky k tomu, ako sa rodili postavy, príbeh a kapitoly z jej pohľadu a 3 mini príbehy – ako sa Rachel spoznala s Henrym, ako vyzeral život Elisy Hemmiltonovej a ako spoznala svoju bohatú mecenášku a, napokon, toľko očakávaný dodatok k rozbiehajúcemu sa spoločnému životu Animant a Reeda. Samozrejme, ako by sme mohli zabudnúť na skutočný poklad jedinečnú kapitolku vsuvku k záveru Kroník prachu z perspektívy pána Reeda. Jediná škoda, že išlo len o túto jedinú, krátku chuťovku z jeho pohľadu, pretože spolu so záverečnými, spoločnými kapitolami to bolo z celého bonusového materiálu to najzaujímavejšie. A dokonale sa to hodí na tento predvianočný čas, keďže Animant sa chystá stráviť prvé Vianoce s rodinou svojho snúbenca.

„Ale předsudky nás zaslepují tak, že nevidíme srdce oněch lidí.“

Ak ste čítali Kroniky prachu a prepadli ich čaru rovnako ako ja, navoďte si atmosféru Vianoc týmto stručným doplnkom a dozviete sa nielen čo bolo predtým, ale aj čo bolo potom. Kniha je doplnená tematickými ilustráciami plus listové časti majú ozajstný, listový vzhľad. Ale čo si budeme nahovárať... Po dočítaní budete chcieť viac z ich spoločného života, než len krátku ukážku.