Názov: Zlodějská přísaha
Séria: Zlodějský tanec
Autor: Mary E. Pearsonová
Vydavateľstvo, rok vydania: CooBoo, 2020
Počet strán: 416
Hodnotenie GR (v čase písania recenzie): 4,41

Kazi a Jase vyšli z předchozích dobrodružství silnější a zamilovanější než kdy dřív. Čeká na ně nový život – Ballengerovi už nebudou psanci, jejich území se stane oficiálním královstvím a všem dalším výzvám budou čelit společně. Na zpáteční cestě jsou však během útoku rozděleni. Oba tak musí zachovat chladnou hlavu mezi nepřáteli a hledat spojence na těch nejnepravděpodobnějších místech. A nad hlavou se jim vznáší stín smrti…

Tento týždeň vyšla novinka – pokračovanie série Zlodějský tanec pod názvom Zlodejská přísaha. A jedno nemožno poprieť – Pearsonová je majsterka slova!
Príbeh nadväzuje tam, kde skončila prvá časť a zatiaľ čo posledná kapitola jednotky trhala srdce, prvá kapitola dvojky ničí dušu.
Přišel sis pro mě. Už na tebe čekám.
Zavrtěl hlavou. Ještě ne. Ne dnes. Je mi líto.
A byl pryč.
Natáhla jsem se na zem, řetězy zacinkaly o kamennou dlažbu. Schoulila jsem se do klubíčka, abych trochu uvolnila bolest v břiše.
Je mi líto.
Omluva od Smrťáka?
Teď už jsem věděla. Věděla jsem, že mě čeká něco horšího než umírání.
Kazi a Jase sa vracajú späť do Skaliska a zisťujú, že všetko sa zmenilo. Zásahom nepriateľov sú od seba nedobrovoľne odlúčení a na pochybách, či ten druhý vôbec žije. Tento stav pretrváva podstatnú časť knihy, autorka zostala verná pôvodnému konceptu a tak sme opäť svedkami udalostí raz z pohľadu Jase a raz Kazi.
„Každý z mých zítřků je tvůj.“
Postavy prevracajú kabát podľa situácie, vernosťou nikoho si už nemôžete byť istý. Zrada čaká na každom kroku a celý čas tŕpnete, čo bude nasledovať. 200 strán som zhltla v jeden pekný sobotňajší večer a tí čo nemajú povinnosti cez deň, určite zvládnu knihu v rámci 1 dňa. Pri autorkinom štýle písania, akcie za akciou a túžbou konečne všetko odhaliť sa to pokojne dá.

Takže, ak si želáte stratiť sa v krásnom fantasy svete, s tajomnou atmosférou, desivými dejinami a všadeprítomnými duchmi mŕtvych, ktorí vás sprevádzajú,  môžu radiť a v rozhodnej chvíli aj zachrániť, začítajte sa najprv do trilógie Kroniky pozostalých a potom si predĺžte radosť touto vydarenou dilógiou Zlodějský tanec. Áno, aj tak vám bude nakoniec smutno, že už to skončilo a že už viac nepatríte do tohto sveta, ale snáď sa v budúcnosti od autorky ešte dočkáme ďalších nadväzujúcich diel. Príležitosť by bola, napríklad rozvíjaním príbehov niektorých vedľajších postáv. Nechajme sa prekvapiť.
„Zákruty osudu jsou vždycky překvapivé.