Počet strán: 376
Hodnotenie GR (v čase písania recenzie): 3,87

Najprv potečie krv troch bielych koní,

potom smrť pannu, matku a starenu skolí.

A keď traja králi padnú na záhon lístkov červených,

na ich troch trónoch už nezostane nik!

Princezná Aurelia vidí duše mŕtvych a praktizuje krvavú mágiu. Hoci na hlave nosí korunu, za takéto prehrešky by mohla skončiť na hranici, kde by ju upálili ako čarodejnicu. Preto v prestrojení za slúžku utečie do susedného kráľovstva. Pocit šťastia z novonadobudnutých priateľstiev, z lásky k tajomnému cudzincovi a zo slobodne praktizovanej mágie však netrvá dlho. Aurelia si uvedomuje, že jedine ona môže zachrániť svojich najbližších a zároveň odvrátiť dlho plánované sprisahanie. Vyberie si vytúženú slobodu alebo bude riskovať?

Wow, toto bolo jedno úžasné dielo. Spočiatku si myslíte, že viete presne, ako sa to bude vyvíjať a ku koncu netušíte, ako by to malo dopadnúť! Skvelo popísané druhy mágie, jej aspekty, používanie a samotné kúzla. Postavy mi neprekážali, každá mala svoje klady a zápory, repliky nie sú „preplácané“. Romantická linka je decentná, vôbec nie presladená, takže uspokojí romantické duše a zároveň neotrávi ostatných. Hrdinka praktizuje tzv. krvavú mágiu, je odvážna, nepatetická a má zvláštnu schopnosť – vidí mŕtvych, ktorí jej prostredníctvom dotyku vedia ukázať, čo chcú a prečo zomreli.
„Lebo sa chcú rozprávať so mnou. Neviem prečo... no mŕtvi sú odjakživa rovnakou súčasťou môjho života ako živí.“

Údajne má ísť o retelling rozprávky bratov Grimmovcov, ale našťastie som ju nepoznala, takže som naozaj netušila, ako to cele vyvrcholí. Perfektne vytvorené kráľovstva Renalt a Achleva so svojou históriou, honom na čarodejnice a následnými odsudzujúcimi procesmi pripomínajú našu históriu a vyvolávajú desivú predstavu vlastných dejín, až chvíľami neveríte, že táto časť (bohužiaľ) nie je úplná fikcia.
„Oveľa viac než hriechu som sa bála tých, ktorí nenávidia hriešnikov.“

Najviac sa mi páči idea nenápadného kvietku pod názvom Krvavec, s 3 jemnými bielymi lupeňmi a temným pôvodom, jeho podstata a s nim poprepájané osudy sú úchvatne premyslené. Čiastkové tajomstvá sú odhaľované postupne, niektoré vytušíte aj sami. Všetky intrigy, príbehy a dejové linky sa pretnú, vyvrcholia a uspokojivo vysvetlia v epickom závere. A ten, verte mi, by ste na začiatku knihy určite nečakali (cliffhanger sa nekoná).
„Všetky ťažkosti z teba urobili človeka, ktorým potrebuješ byť, aby si zvládla všetko, čo ťa čaká.“
Nenápadná kniha lákajúca nevinným kvietkom na obale, ktorá predstavuje autorkin debutový román, je pre mňa obrovským prekvapením, udrží vás v napätí po celú dobu, kým ju za pár hodín nezhltnete celú. Oceňujem úchvatný námet, nové kráľovstvá s vlastnými dejinami, legendami a nepredvídateľný záver, po ktorom budete len chvíľu nemo sedieť a spájať si v hlave všetky náznaky. Ale aj tak naň neprídete! Musíte si ju jednoducho prečítať...
„Radšej si smrť vyberiem ja, než by si ona mala vybrať mňa.“